Οι υπογραμμίσεις είναι δικές μου:
"Γιατί φωτογραφίζετε;
Φωτογραφίζω γι’ αυτό ακριβώς που είπε ο Garry Winogrand. «Διότι έχω καταλάβει ότι κάτι συμβαίνει και αλλάζουν τα πράγματα». Επειδή το ’χω δει σε λίγες δικές μου φωτογραφίες και σε πολλές μεγάλων φωτογράφων. Επειδή συνήθως όλα όσα κάνουμε στη ζωή μας έχουν στόχο, με γοητεύει πολύ να κάνω κάτι, να του δίνω τέτοια σημασία και στην ουσία να μην έχει, ίσως, κανένα απολύτως νόημα. Ας πούμε ότι εμείς οι άνθρωποι που είμαστε παιχνίδια στα χέρια του δημιουργού και της δημιουργίας, ξαφνικά γινόμαστε κι εμείς οι ίδιοι παίκτες, παίζουμε και φτιάχνουμε κάτι.
.....
Ποια είναι τα συναισθήματα του φωτογράφου πριν να κάνει το κλικ, τη στιγμή της φωτογράφισης και μετά; Δώστε μας ένα μικρό χρονικό της διαδικασίας της φωτογράφισης.
Αναφέρετε τη λέξη “συναισθήματα”. Τα συναισθήματα στην τέχνη έχουν τη μικρότερη δυνατή σημασία. Ο φωτογράφος, την ώρα που φωτογραφίζει, βρίσκεται σε μια σχέση έντονης παρατήρησης της ζωής γύρω του. Σαν να οξύνεται το μυαλό του και τα μάτια του. Γι’ αυτό και η φωτογράφιση είναι πολύ κουραστική δουλειά. Την ώρα εκείνη, τα συναισθήματα και η σκέψη είναι ένα πράγμα όλα μαζί. Και αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον. Η τέχνη είναι ίσως ή μόνη διαδικασία που κινητοποιεί ταυτόχρονα το σώμα μας, το μυαλό μας, την ψυχή μας. Μετά, όταν βλέπουμε τις φωτογραφίες μας και αποφασίζουμε, υπάρχει μια έντονη χαρά γιατί ασχολούμαστε με κάτι που μας ενδιαφέρει. Εγώ εκείνη την ώρα είμαι φωτογράφος. Εκείνη την ώρα ζυγίζω, μετράω, υπολογίζω, κρίνω φωτογραφικά. Αν μπορούμε να μιλήσουμε για συναίσθημα, τότε αυτό είναι το συναίσθημα ενός παιδιού που κάνει κάτι που του αρέσει.
....
Ποια είναι τα μαγικά συστατικά που συντελούν στη δημιουργία μιας καλλιτεχνικής φωτογραφίας;
Δεν υπάρχουν ούτε συστατικά, ούτε συνταγές, ούτε μαγείες. Συμβαίνει κάτι παράξενο, ανεξέλεγκτο και μη ελεγχόμενο όταν κάποια στιγμή συνυπάρχει η μεταμόρφωση της πραγματικότητας και ακόμα καλύτερα η υπέρβασή της. Δηλαδή κάτι συμβαίνει και το δέντρο, ενώ το βλέπουμε δέντρο, είναι κάτι πέρα από δέντρο. Αυτό δεν μπορούμε να προβλέψουμε πότε θα γίνει. Το βλέπουμε στο τέλος και εμείς οι ίδιοι, έκπληκτοι, γιατί συνήθως άλλες φωτογραφίες περιμένουμε να πετύχουμε και άλλες πετυχαίνουμε. Βέβαια αυτό δε συμβαίνει από τύχη. Συμβαίνει γιατί έχουμε δουλέψει σωστά, μεθοδικά και κάποια στιγμή αμειβόμαστε με κάτι που μας ξεπερνά.
....."
Δείτε όλη την συνέντευξή του εδώ: http://www.aplotaria.gr/platon-rivelis-chios/
"Γιατί φωτογραφίζετε;
Φωτογραφίζω γι’ αυτό ακριβώς που είπε ο Garry Winogrand. «Διότι έχω καταλάβει ότι κάτι συμβαίνει και αλλάζουν τα πράγματα». Επειδή το ’χω δει σε λίγες δικές μου φωτογραφίες και σε πολλές μεγάλων φωτογράφων. Επειδή συνήθως όλα όσα κάνουμε στη ζωή μας έχουν στόχο, με γοητεύει πολύ να κάνω κάτι, να του δίνω τέτοια σημασία και στην ουσία να μην έχει, ίσως, κανένα απολύτως νόημα. Ας πούμε ότι εμείς οι άνθρωποι που είμαστε παιχνίδια στα χέρια του δημιουργού και της δημιουργίας, ξαφνικά γινόμαστε κι εμείς οι ίδιοι παίκτες, παίζουμε και φτιάχνουμε κάτι.
.....
Ποια είναι τα συναισθήματα του φωτογράφου πριν να κάνει το κλικ, τη στιγμή της φωτογράφισης και μετά; Δώστε μας ένα μικρό χρονικό της διαδικασίας της φωτογράφισης.
Αναφέρετε τη λέξη “συναισθήματα”. Τα συναισθήματα στην τέχνη έχουν τη μικρότερη δυνατή σημασία. Ο φωτογράφος, την ώρα που φωτογραφίζει, βρίσκεται σε μια σχέση έντονης παρατήρησης της ζωής γύρω του. Σαν να οξύνεται το μυαλό του και τα μάτια του. Γι’ αυτό και η φωτογράφιση είναι πολύ κουραστική δουλειά. Την ώρα εκείνη, τα συναισθήματα και η σκέψη είναι ένα πράγμα όλα μαζί. Και αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον. Η τέχνη είναι ίσως ή μόνη διαδικασία που κινητοποιεί ταυτόχρονα το σώμα μας, το μυαλό μας, την ψυχή μας. Μετά, όταν βλέπουμε τις φωτογραφίες μας και αποφασίζουμε, υπάρχει μια έντονη χαρά γιατί ασχολούμαστε με κάτι που μας ενδιαφέρει. Εγώ εκείνη την ώρα είμαι φωτογράφος. Εκείνη την ώρα ζυγίζω, μετράω, υπολογίζω, κρίνω φωτογραφικά. Αν μπορούμε να μιλήσουμε για συναίσθημα, τότε αυτό είναι το συναίσθημα ενός παιδιού που κάνει κάτι που του αρέσει.
....
Ποια είναι τα μαγικά συστατικά που συντελούν στη δημιουργία μιας καλλιτεχνικής φωτογραφίας;
Δεν υπάρχουν ούτε συστατικά, ούτε συνταγές, ούτε μαγείες. Συμβαίνει κάτι παράξενο, ανεξέλεγκτο και μη ελεγχόμενο όταν κάποια στιγμή συνυπάρχει η μεταμόρφωση της πραγματικότητας και ακόμα καλύτερα η υπέρβασή της. Δηλαδή κάτι συμβαίνει και το δέντρο, ενώ το βλέπουμε δέντρο, είναι κάτι πέρα από δέντρο. Αυτό δεν μπορούμε να προβλέψουμε πότε θα γίνει. Το βλέπουμε στο τέλος και εμείς οι ίδιοι, έκπληκτοι, γιατί συνήθως άλλες φωτογραφίες περιμένουμε να πετύχουμε και άλλες πετυχαίνουμε. Βέβαια αυτό δε συμβαίνει από τύχη. Συμβαίνει γιατί έχουμε δουλέψει σωστά, μεθοδικά και κάποια στιγμή αμειβόμαστε με κάτι που μας ξεπερνά.
....."
Δείτε όλη την συνέντευξή του εδώ: http://www.aplotaria.gr/platon-rivelis-chios/